מיליארד שקלים לחשמול מסופי התחבורה הציבורית

צבי טסלר No Comments on מיליארד שקלים לחשמול מסופי התחבורה הציבורית

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום את תוכנית משרד התחבורה לחשמול כל תשתית התחבורה הציבורית בישראל

תחנת אוטובוס | אילוסטרציה צילום: סוכנות איו"ש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צעד חשוב לקידום תחבורה ירוקה יותר. הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) את תוכנית משרד התחבורה לחישמול כל מערך המסופים והחניונים לאוטובוסים בישראל (תת"ל 130).

מדובר בתכנית פורצת דרך, שתאפשר לחשמל יותר מ-300 מסופים וחניונים לאוטובוסים של התחבורה הציבורית בכל הארץ בהליך רישוי מזורז. התכנית, בהיקף של כמיליארד שקלים, מקודמת על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומינהל התכנון והתשתיות במשרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי אילון.

התכנית כוללת התקנת עמדות ומתקנים התומכים בטעינת אוטובוסים חשמליים במסופי התחבורה הציבורית ובחניונים, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית בישראל לירוקה ונקייה יותר. המיזם החדש יאפשר לחשמל מסופי אוטובוסים וחניונים קיימים, לצד חישמול מסופים וחניונים בתכניות סטטוריות וטרם הוקמו.

חשמול התחבורה הציבורית ישפר את חווית הנסיעה, שתהפוך לשקטה וחלקה יותר, יצמצם את עלויות התחזוקה, יפחית את זיהום הרעש והאוויר של האוטובוסים. כמו כן, הוא יאפשר הפעלת תחבורה ציבורית ידידותית יותר לסביבה, תוך התמודדות עם משבר האקלים. אוטובוסים חשמליים צפויים להפחית בכ-75% את גזי החממה הנפלטים מתחבורה ציבורית.

במסגרת התוכנית שאושרה, ניתן יהיה להתחיל בחישמול של יותר מ-300 מסופים וחניונים קיימים וחדשים, ובכך לתמוך בהמשך הרחבת מספר האוטובוסים החשמליים הפועלים בישראל ל-3,000 לעומת כ-600 אוטובוסים חשמליים הפועלים כיום.

שרת התחבורה מירי רגב: "היום אנו עולים עוד מדרגה בדרך לחזון של תחבורה ציבורית ירוקה, שקטה, נקייה וללא פליטת מזהמים. אנו פועלים בכל הדרכים לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית, החל מרפורמת המחירים 'צדק תחבורתי', שיפורים בשירות ובתדירות הקווים, סלילת נתיבי העדפה, שיפור תנאי הנהגים, והקמת מרכזי תחבורה אזוריים משולבים.

"במקביל, אנו מאיצים את המעבר להנעה חשמלית נקייה, שתשפר את חווית הנסיעה ואת איכות החיים והסביבה. לשם כך אנו מקימים מסופי אוטובוסים חשמליים עם עמדות טעינה מהירה, שאת הראשון בהם חנכנו לפני חודשיים בבני ברק. על פי התוכנית הלאומית שהשקנו היום, נחשמל בשנים הקרובות כ-300 מסופים וחניוני אוטובוסים ברחבי הארץ, בדרך למעבר מלא לאוטובוסים חשמליים. כי רק תחבורה ציבורית יעילה, נוחה וידידותית לסביבה מציעה פתרון אמיתי ליציאה מהפקקים".

מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן: "אישור תכנון וביצוע תת"ל 130 מהווה צעד חשוב בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית הלאומית שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון לקידום חשמול במסופי התחבורה בכל רחבי הארץ שיאפשרו אוטובוסים מודרניים, טכנולוגיים ונקיים יותר עבור משתמשי הדרך. חברת נתיבי איילון גאה לקדם יחד עם משרד התחבורה והוועדה לתשתיות לאומיות פרויקטים שישפרו את מערך התחבורה הציבורית וייצרו אלטרנטיבה אמינה, אמינה ויעילה כחלופה לרכב הפרטי".



0 תגובות